آیا اوباما، فطریه ماه رمضان خود را به جمهوری اسلامی می پردازد ؟
نیما فرمین نیما فرمین

 

 

 

با آغاز ماه رمضان، رئیس جمهور آمریکا در پیامی رسمی ضمن ستایش از مبارزهٔ مسلمانان برای رسیدن به دموکراسی، آغاز ماه رمضان را به آن ‌ها تبریک گفت و در پیام خود تأکید کرد: «امسال ماه رمضان داری اهمیت ویژه‌ای برای مردم خاورمیانه و شمال آفریقا است که شجاعانه برای رسیدن به دموکراسی، حق تعیین سرنوشت و حقوق جهانی خود مبارزه می‌کنند.»

 

جنگ رسانه ای آمریکا و اسرائیل با حکومت اسلامی همچنان ادامه دارد. شهرزاد میر قلی خان، که به دست داشتن در صدور غیر قانونی تجهیزات نظامی به ایران متهم  شده بود، آزاد و به عمان فرستاده شد.عمان همان کشوری است که در معامله آزادی سارا شورد، گروگان آمریکایی نقش داشت.

 

اسرائیل که نگرانی خود را از حمله " تروریست های ایران " به مسابقات المپیک ابراز کرده بود مشغول شمردن مدال های ورزشکاران ایرانی در المپیک می باشد. گویا ایران تروریست هایش را به جای لندن به مرز اسرائیل فرستاده است تا محمد مُرسی رئیس جمهور اخوان المسلمین مصر را وادار کند تا دعوت محمود احمدی نژاد را برای شرکت در کنفرانس سران کشور های غیر متعهد جهان در تهران بپذیرد.

 

در همین حال سید علی خامنه ای، با اشاره به حمله چند ماه پیش بسیجی ها به سفارت انگلیس اظهار داشت: " در قضیه اخیر اشغال آن سفارت خبیث، احساسات جوانان درست بود. ولی رفتنشان درست نبود." خامنه ای با پیام خود، نیرو های امنیتی انگلیس را که در پی هشدار اسرائیلی ها در بدر به دنبال " تروریست های ایرانی " می گردند آسوده خاطر کرد.

 

در واشنگتن، ستاد برگزاری مراسم افطار در کاخ سفید در پی تهیه زولبیا و بامیه افطاری می باشد و شیرینی ها و خوراکی های مورد نیاز کاخ سفید در سفره افطار را به قنادی ها و رستوران های اپوزیسیون ایران سفارش داده است. حالا اگر ازاین چاه برای کاخ سفید آب در نمی آید، صد البته برای اپوزیسیون ورشکسته و دلشکسته ایران، نان در می آید.

 

اعضای اپوزیسیون ایران که  به تعطیلات تابستانی رفته اند، از هر جایی که هستند، با کمک اینترنت پیام ها و مقالاتی در ستایش مشروطه و بزرگداشت بیست و یکمین سالگرد ترور شاپور بختیار و بیستمین سال کشته شدن فریدون فرخزاد می فرستند و خود را آماده برگزاری جشن سقوط بشار الاسد می کنند و در آرزوی سرنوشتی مشابه خاندان اسد  برای پایوران حکومت  اسلامی بسر می برند و از هم اکنون مشغول توطئه و تقسیم مشاغل  مهم در فردای سقوط جمهوری اسلامی می باشند و خواب های شیرین می بینند.

 

در ایران، رژیم اسلامی در تعطیلات تابستانی و ماه رمضان برای سرگرم کردن مردم ، مسئله کمیابی مرغ و تخم مرغ و گرانی ارز خارجی را پیش کشیده و در خارج که مشکل مرغ و تخمش وجود ندارد، البته اپوزیسیون دست به تهیه و پخش چند ویدیو به اصطلاح مستند زده است تا اعضا و طرفداران خود را که به دلیل اوضاع نابسامان اقتصادی و تنبلی، قدرت تکان خوردن از پشت کامپیوتر های خود را ندارند، سرگرم از تهران تا قاهره و از تهران تا قبرستان کند. 

 

در آمریکا، یک دختر ایرانی، آن هم نه چندان زیبا، اختلافی میان دو دوست قدیمی زندان انداخته است و حالا این دو به جان هم افتاده اند و هر یک، دیگری را متهم به جاسوسی برای رژیم اسلامی می کند و حزب دموکرات کردستان هم پایش به این بچه بازی های کشید شده است.

 

رسانه های ماهواره ای ایرانی در آمریکا نیز در پی به دست آوردن لقمه نان بیشتری به دخالت در امور خانوادگی مجریان کانال های رقیب پرداخته اند و هر روز یکدیگر را بیشتر افشا می کنند.

 

اپوزیسیون متوهم که به دنبال انتخاب نیکلا سارکوزی در فرانسه شب وروز نداشت، اینک در انتظار انتخاب میت رامنی، کاندیدای جمهوریخواه در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا از خود بیقراری نشان می دهد.

 

اگر شما به جای آمریکا و اوباما بودید به جز سازش با جمهوری اسلامی و پرداخت فطریه به خامنه ای، کار دیگری انجام می دادید؟


 


August 9th, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی